Cei mai mulţi dintre cei care apelează numărul unic de urgenţă 112 sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Potrivit statisticii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale Teleorman, în anul 2012 peste 65 la sută dintre apelurile la 112 sunt false.
Două treimi dintre apelurile primate la numărul unic de urgenţă 112 în judeţul Teleorman sunt false. În anul 2012, au fost înregistrate 331.870 de apeluri şi doar 113.315 au fost reale. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Din păcate, numărul mare de apeluri false sunt ”întreţinute” şi de către reprezentanţii STS Teleorman care nu vor să-i amendeze pe ”glumeţi”. Anul trecut, din cele 218.555 de persoane care s-au jucat pe telefon apelând abuziv urgenţa, doar 2 teleormăneni au fost sancţionaţi. În acelaşi timp, vecinii din Dâmboviţa au aplicat un număr de 1465 de sancţiuni.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Din păcate, statistica ”negativă” se păstrează şi pentru începutul acestui an. În luna ianuarie, peste 70 la sută dintre apeluri au fost false.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd