Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat o nouă licitaţie pentru atribuirea contractului privind executarea de marcaje rutiere pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale din România.
Decizia vine la mai puţin de două luni după ce o primă licitaţie, lansată în toamnă, a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), în urma contestaţiilor depuse de mai multe firme.
Valoarea totală estimată a contractului este de 194,38 milioane lei (44 milioane euro). Durata acordului-cadru este de 2 ani. Autoritatea contractantă intenţionează să încheie două contracte subsecvente.
Contactaţi de gândul, reprezentanţii uneia dintre firmele care au contestat prima licitaţie susţin că în caietul de sarcini aferent celei de-a doua licitaţii cantitatea prevăzută de marcaje convenţionale, în strat subţire, este mult prea mare, în raport cu cele în strat gros.
Sursa: CNADNR// Caietul de sarcini aferent licitatiei pentru executarea marcajelor rutiere
"Problema este că marcajele convenţionale se şterg repede, în 3-4 luni, şi este nevoie de aplicarea unui nou marcaj. Marcajul cu efect rezonator, în strat gros, este mai scump, dar are o durată de câteva ori mai lungă. În multe dintre statele din Uniunea Europeană pe autostrăzi se aplică doar marcaj cu efect rezonator", ne-a precizat reprezentantul unei firme specializate în marcaje rutiere.
Firmele care au contestat licitaţia lansată în toamnă pentru marcaje rutiere - SC Marca Plast SA, SC Loial Impex SRL, SC Vesta Investment SRL, SC Kisan Marcaje Construcţii SRL şi SC Dumava Semnalizare SRL – au acuzat, printre altele, criteriile de atribuire prevăzute în caietul de sarcini.
De asemenea, în cazul licitaţiei din toamnă, firmele au acuzat CNADNR că ar fi favorizat, prin condiţiile cuprinse în caietul de sarcini,