Aproape 1.000 de apeluri se primesc în fiecare zi la numărul unic de urgenţă -112 din județul Suceava, iar peste 74% sunt apeluri false, se arată într-o statistică a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
În cursul anului trecut, de exemplu, s-au înregistrat aproximativ 358.000 de apeluri, dintre care doar 25,83% au fost reale. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanţă -48,60%, Poliție -26,55%, Pompieri şi SMURD -24,13% şi Jandarmerie -0,72%.
„Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay”, a declarat purtătorul de cuvânt al STS, colonelul Adrian Fulea, care a precizat că în cursul anului trecut nu mai puţin de 994 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
„Multe persoane sună fără a avea o urgență, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, a completat colonelul Fulea, făcând apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
Şi în luna ianuarie a acestui an, din totalul de 29.005 apeluri primite la 112, 75% au fost false.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, inspectorul principal Ionuţ Epureanu, a atras şi el atenţia celor care sună abuziv la numărul unic de urgenţă.
„Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează zece ani. Aflarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false şi/sau injurioase. Apelarea abuzivă sau falsă a Numărului Unic de Urgenţă 112 este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 la 500