Sanofi, grupul pharma cu cele mai mari vânzări de pe piaţa românească, a avut anul trecut vânzări în creştere cu 0,5% faţă de 2011, deşi a pierdut o parte dintre pantentele importante pentru SUA.
Totalul vânzărilor a crescut cu 0,5% la 34, 9 miliarde de euro, în vreme ce pierderea în ceea ce priveşte vânzările nete pe fondul competiţiei din segmentul genericelor a fost de 1,3 miliarde de euro.
Platformele de creştere au înregistrat vânzări de 23,5 miliarde de euro, reprezentând o creştere de 9,9% şi constituind 70,4% din totalul vânzărilor din trimestru patru 2012.
Anti-diabeticele au înregistrat o creştere foarte puternică a vânzărilor, de 16,7%, ajungând la suma de 5, 7 miliarde de euro, datorită Lantus. În trimestrul patru din 2012, anti-diabeticele au crescut cu 20,9%, acesta fiind al optulea trimestru consecutiv de creştere cu două cifre a vânzărilor.
„Noul Genzyme” a avut o creştere pro forma a vânzărilor de 16,9%, iar vânzările Fabrazyme aproape s-au dublat.
Vânzările de pe pieţele emergente au fost de 11, 1 miliarde de euro, având o creştere de 8,3%, o creştere de două cifre fiind înregistrată în America Latină, Asia şi Africa/Orientul Mijlociu.
Anul 2012 a fost un punct de cotitură pentru Sanofi, odată cu pierderea exclusivităţii în SUA pentru mai multe medicamente de tradiţie importante. În ciuda efectului pe care pierderea patentelor l-a generat, Sanofi a reuşit să îşi crească vânzările şi să diminueze impactul asupra profitului pe acţiune.
Christopher Viehbacher,
CEO Sanofi
Vânzările de produse de îngrijire a sănătăţii de uz general au atins valoarea de 3 miliarde de euro înregistrând o creştere de 9,9%, situând Sanofi pe locul trei mondial pe acest segment.
Vaccinurile au asigurat o creştere a vânzărilor de 5,7%, ajungând la suma de 3,8 miliarde de euro, încheind anul 2012 în ascensiune,