Modelul Artemis semnat de micul fabricant Eterniti este primul super-SUV din lume creat ca o nouă clasă de vehicule ce furnizează cel mai înalt nivel de lux, performanţă şi exclusivitate, nişă care chiar şi acum, pe această seceta financiară, nu şi-a pierdut clienţii.
Dacă vi se pare totuşi că, privindu-l, aveţi chiar şi aievea un sentiment de deja-vu, nu vă înşelaţi. Eteniti Artemis are la bază modelul Porsche Cayenne Turbo S, însă datele şi cifrele din fişa tehnică nu mai sunt valabile. Din cilindreea de 4,8 litri supraalimentată prin două turbine revizuite şi grefate pe fiecare rând de cilindri ai blocului V8, Eternity Artemis stoarce cu 50 CP mai mult ca Porsche Cayenne Turbo S şi cu 100 CP peste versiunea Cayenne Turbo simplă.
Adică 600 CP sau echivalentul a 441 kW, în vreme ce cuplul maxim de 750 Nm (echivalentul a 553 lb-feet) s-ar potrivi mai degrabă unui tractor marca John Deere sau Lamborghini.
Eterniti Artemis nu negociază în ceea ce priveşte sprintul 0-100 km/h. Cele 4,5 secunde nu ţin cont de faptul că ai avut un mic dejun ce ţi-a căzut cam greu ori că ai uitat să-ţi scoţi plumbul din talpa pantofului drept, picior sensibilizat, probabil, doar cu reacţii ale pedalei de acceleraţie ale maşinilor cu puteri de maxim 250 CP. Viteza de top de 290 km/h este cu 10 km/h peste vârful de gamă Cayenne.
Pe Artemis proiectanţii şi designerii au exagerat atât cât le-au permis legile fizice şi bunul simţ, jucând la limita fină de demarcaţie dintre ridicol şi kitsch, pe de-o parte, şi imaginea prestigiosului brand Eterniti ce se vrea referinţa segmentului lux, ce obligă la anumite standarde, pe de altă parte. Jantele pe 23 de ţoli sunt întrecute ca mărime doar de Escalade-ul celor de la Cadillac în vreme ce anvelopele cu profil „ultra low” au măsura pe 315/25.
Stilistic, Artemis renunţă la „mutra” lui Cayenne în favoarea unei grile ovale