Mercedes a prezentat inca din 1996 prototipul F200, un studiu al carui scop era testarea noilor concepte ergonomice de condus bazate pe tehnologia „drive by wire”, scrie topgear.ro.
Aceasta tehnologie insemna ca o maneta si cateva butoane erau responsabile pentru controlul masinii, renuntandu-se astfel la comenzile mecanice obisnuite.
Astfel, in lipsa volanului si a pedalelor, joystick-urile folosite trimiteau semnale electronice care recunosteau diferite comenzi precum virare, franare si acceleratie, punand masina in miscare.
Mai mult de atat, o armada de computere monitorizau si recunosteau comenzile, utilizand diverse informatii de la senzorii aflati pe masina cu privire la calatorie, roti, motor, viteza si miscarea corpului, interpretandu-le apoi intr-un anumit stil de condus.
Integral pe topgear.ro
Foto: conceptcarz.com Tag-uri: masina, volan, pedale
Mercedes a prezentat inca din 1996 prototipul F200, un studiu al carui scop era testarea noilor concepte ergonomice de condus bazate pe tehnologia „drive by wire”, scrie topgear.ro.
Aceasta tehnologie insemna ca o maneta si cateva butoane erau responsabile pentru controlul masinii, renuntandu-se astfel la comenzile mecanice obisnuite.
Astfel, in lipsa volanului si a pedalelor, joystick-urile folosite trimiteau semnale electronice care recunosteau diferite comenzi precum virare, franare si acceleratie, punand masina in miscare.
Mai mult de atat, o armada de computere monitorizau si recunosteau comenzile, utilizand diverse informatii de la senzorii aflati pe masina cu privire la calatorie, roti, motor, viteza si miscarea corpului, interpretandu-le apoi intr-un anumit stil de condus.
Integral pe topgear.ro
Foto: conceptcarz.com Tag-uri: masina, volan, pedale