Numărul paneuropean de urgenţă 112 a fost creat în 1991.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Din aproape 358.000 de apeluri la 112 Suceava, în 2012, doar ceva peste un sfert au fost reale
Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Suceava au fost primite şi tratate 357.999 apeluri. Dintre acestea, 25,83% au fost reale şi 74,17% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 48,60%, Poliţie – 26,55%, Pompieri + SMURD – 24,13% şi Jandarmerie – 0,72%.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Ca urmare a constatărilor făcute de autorităţile statului, 994 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.