Românii “au prins gustul” motoarelor Diesel, iar acest lucru se poate observa din datele privind parcul auto la nivel naţional. Dacă în 2008, an în care s-a făcut simţită criza şi pe plan local, ponderea motoarelor Diesel era de aproape 28% din totalul autoturismelor din România, la finele anului trecut, motoarele pe motorină au ajuns la o treime din total.
Chiar dacă nu există în prezent un judeţ în care numărul maşinilor cu motor Diesel să-l depăşească pe cel al autoturismelor pe benzină, dacă se va menţine trendul înregistrat în ultimii patru ani s-ar putea ca în 2013 sau 2014 să avem pe piaţă primul judeţ în care DIESELUL a bătut motorul pe benzină.
Menţionăm faptul că toate datele prezentate în analiza de mai jos sunt luate din statisticile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) referitoare la parcul auto din perioada 2008-2012 şi nu se referă la înmatriculări de maşini noi. “Avântul” motoarelor Diesel se poate observa dintr-o comparaţie a numărului de maşini diesel, respectiv benzină, de la finele anului trecut şi cele din 2008. Astfel, în decursul celor patru ani, parcul auto s-a îmbogăţit cu peste 470.000 de unităţi, din care 357.854 de maşini au motorul pe motorină.
Conform datelor centralizate de CAPITAL, judeţul în care numărul autoturismelor Diesel este la o diferenţă foarte mică de numărul maşinilor care funcţionează cu benzină este BISTRIŢA-NĂSĂUD. Bistriţenii aveau la finele anului trecut 53.314 de autoturisme, din care 28.230 pe benzină, iar 25.076 erau DIESEL. Aşadar procentajul motorizărilor diesel din totalul autoturismelor deţinute de bistriţeni depăşeşte 47%.
Medalia de argint o deţin sălăjenii cu un procentaj de 44%, respectiv 21.777 de autoturisme din cele 47.950 de maşini. Podiumul este întregit de maramureşeni, cu aproape 43%, adică 39.424 de