Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Simion Hăncescu, consideră că simulările la examenele naţionale nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un judeţ la altul.
‘La aceste simulări, fiecare catedra trebuia lăsată să îşi facă singură subiectele, pentru că ştia câtă materie a fost parcursă şi astfel elevii nu ar fi fost puşi în situaţia să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă. Ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o şcoală la alta în această perioada’, a precizat preşedintele Simion Hăncescu, într-un comunicat remis miercuri. Pe de altă parte, FSLI consideră că reprezentanţii Ministerului Educaţiei ar trebui, pentru simularea din martie, să conceapă subiecte unice la nivel naţional, aşa cum se întâmplă la examenele naţionale, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui judeţ. Simularea trebuie să fie unitară, aşa cum subiectele la BAC sunt unice, aşa trebuie să fie şi simularea, susţin sindicatele.
‘Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel şi pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu ştiu elevii. Dar trebuie să arătăm ce ştiu elevii, nu ce nu ştiu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea şi îi descurajează şi pe elevi şi pe profesori’, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hăncescu.
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a organizat în zilele de 30 ianuarie 2013 şi 1 februarie, în toate unităţile de învăţământ gimnazial şi liceal, simularea examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat la disciplinele limba şi literatura română şi matematică.
Sursa: Agerpres Social
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Simion Hăncescu, consideră că simulările la examenele naţionale nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a s