Opera se mândrea până de curând că are propriul motor de afişare a paginilor web, pe numele său Presto. Astăzi, compania anunţă că renunţă la acesta şi trece la WebKit pe care Apple, Google şi Mozilla îl folosesc deja, scrie The Verge.
Presto sau WebKit sunt layout engines, adică motoarele fără de care paginile web nu ar fi afişate. Mai sunt cunoscute şi ca rendering engines, iar Presto era, într-o oarecare măsură, important pentru Opera, deoarece se diferenţia astfel de ceilalţi jucători, cum ar fi Chrome, Firefox sau Safari. Internet Explorer mai are motor propriu, denumit Trident şi lansat în octombrie 1997. Produsul Opera Software era folosit încă din 2003.
Opera a mai anunţat şi că a ajuns la 300 de milioane de utilizatori pe lună, iar produsul său este pe tablete, telefoane, TV-uri şi computere.
„Schimbarea către WebKit înseamnă că ne putem concentra mai multe pe dezvoltarea funcţiile şi sporirea soluţiilor user-friendly care sunt aşteptate de la o companie care a inventat atât de multe lucruri ajunse în fiecare browser din industrie“, a declarat directorul tehnic al Opera Software, Håkon Wium Lie. Foto Browser-ul Opera şi scorul său în comparaţie cu Firefox Firefox este în stânga, Opera în dreapta gallery-link
În alte cuvinte, Opera s-a gândit că pierde timpul cu dezvoltarea şi optimizarea propriului produs, şi s-a gândit să schimbe strategia pentru a reuşi să vină cu ceva care să-i confere un avantaj. WebKit este liderul industriei, potrivit cifrelor din noiembrie 2012, publicate de StatCounter.
Cât despre Opera, în review-ul publicat de „Adevărul“, l-am caracterizat astfel: „Dacă Opera ar fi o maşină, ar fi una mică, vopsită în roşu şi alb, dotată cu aproximativ tot echipamentul de care ai avea nevoie în oraş. Dar nu ai scoate-o pe stradă decât în zilele lejere sau la o plimbare liniştită.“