În momentele de criză financiară, se pot obține avantaje importante atât din partea statului primitor, cât și din partea statului din care vine muncitorul, însă maniera tradiționalistă actuală a Uniunii Europene de a aborda problema migrației forței de muncă este demnă de sfârșitul sectolului al XIX-lea, nicidecum de secolul al XXI-lea, a declarat prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, negociatorul șef al României cu Uniunea Europeană în perioada 2000-2004.
“Influențele electoraliste și politicianiste care țin locul politicilor publice și sociale eficiente domină și gândirea și practica în foarte multe state membre, iar acest lucru se răsfrânge asupra anumitor zone din Europa. Avem o slabă calitate a lideshipului politic din Uniunea Europeană, iar acest lucru se vede mai ales din maniera de abordare a politicilor imigraționiste”, a declarat Vasile Pușcaș.
2013 este ultimul an în care țările din Uniunea Europeană pot menține restricțiile pentru muncitorii români și bulgari, iar piața muncii europene ar trebui să se deschidă total începând cu 1 ianuarie 2014.
Sunt 10 țări din Europa care au decis să mențină și în 2013 restricțiile pentru muncitorii români: Austria, Belgia, Elveția, Franța, Germania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda și Spania.
În momentele de criză financiară, se pot obține avantaje importante atât din partea statului primitor, cât și din partea statului din care vine muncitorul, însă maniera tradiționalistă actuală a Uniunii Europene de a aborda problema migrației forței de muncă este demnă de sfârșitul sectolului al XIX-lea, nicidecum de secolul al XXI-lea, a declarat prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, negociatorul șef al României cu Uniunea Europeană în perioada 2000-2004.
“Influențele electoraliste și politicianiste care țin locul politicilor publice și sociale eficiente domină și gândirea și practica în foarte multe state m