Guvernul nu a aprobat nici astăzi noua taxă de mediu, care ar fi trebuit să intre în vigoare la începutul lunii ianuarie. Prin noua formulă de calcul, taxa pentru maşinile vechi va scădea cu până la 90 la sută. De exemplu, pentru o maşină Dacia, non-euro, din anul 1990, suma se va reduce de zece ori, de la 3.321 de euro la doar 363 de euro.
Actualizare 16:10: Guvernul nu a aprobat nici astăzi noua taxă de mediu, care ar fi trebuit să intre în vigoare la începutul lunii ianuarie. În tot acest timp, piaţa auto a îngheţat, iar înmatriculările de maşini au scăzut în prima lună a anului cu peste zece procente.
Noua taxă auto va fi discutată în Guvern săptămâna viitoare.
Guvernul nu a oferit până la această oră o explicație oficială pentru această amânare a adoptării Hotărârii de Guvern care modifică taxa auto în timbrul de mediu, însă, cel mai probabil, Ministerul Mediului nu are toate avizele pentru acest timbru de mediu și mai are nevoie de confirmări din partea Comisiei Europene.
________________________
În schimb, pentru maşinile Euro 3 si Euro 4, taxa creşte în anumite cazuri şi cu 10 procente. În cazul unui autoturism din 2008, cu Euro 4 şi cu motor de 1.800 centrimetri cubi, noua taxă va fi mai mică. Proprietarul va plăti un timbru de mediu în valoare de 878 de euro, în loc de peste 1.100 euro cât este în prezent.
Au trecut şase ani de când a intrat în vigoare taxa auto, însă de atunci aceasta a suferit nu mai puţin de zece schimbări. A purtat diferite nume, în funcţie de viziunea guvernelor, dar şi de criticile dure primite din partea Bruxelles-ului.
La 1 ianuarie 2007 intra în vigoare taxa de primă înmatriculare. Formula nu a fost însă pe placul Comisiei Europene, care în scurt timp a declanşat procedura de încălcare a tratatului comunitar – altfel numită şi procedura de infringement.
Instanţele judecătoreşti şi