Strategia pe 2013 a MedLife, cel mai mare operator de servicii medicale private, se poate rezuma în două cuvinte: extindere agresivă. Mihail Marcu, preşedintele MedLife, spune că anul acesta va deschide clinici şi spitale în fiecare mare oraş al României, de peste 300.000 de locuitori.
În acest moment, Bucureştiul aduce 85% din veniturile companiei, estimate la 60 de milioane de euro pentru anul trecut. Reţeaua MedLife are puncte de prezenţă şi în Braşov, Arad, Timişoara, Oradea şi Cluj-Napoca.
Dacă în 2011, strategia MedLife a însemnat extinderea pe nişe noi (au fost inaugurate DermaLife, Spitalul de Pediatrie, Spitalul de Ortopedie, Maternitatea Eva din Braşov), acum a venit vremea acoperirii teritoriale.
Logica extinderii teritoriale este atragerea de clienţi noi, dar şi completarea serviciilor oferite celor existenţi. Acum, operatorul privat are un milion de clienţi plătitori (aceştia sunt plătitori cash, adică nu au abonamente corporate sau asigurări individuale). Astfel, creşterea numărului de clinici poate fi un atu şi pentru încheierea unor parteneriate cu societăţile de asigurare private.
De altfel, astăzi, MedLife a lansat împreună cu Generali o asigurare privată de sănătate al cărei preţ porneşte de la 45 de lei pe lună. În baza acesteia clienţii beneficiază, printre altele, de intervenţii chirurgicale, spitalizare şi servicii de imagistică.
Plasarea companiei pe primul loc în ierarhia operatorilor privaţi indică faptul că extinderea a fost şi până acum o prioritate pentru companie. Mihail Marcu admite că a avut intenţia de a duce MedLife şi peste graniţă. ”Am fost să prospectăm piaţa în ţări precum Serbia sau Croaţia. În Serbia chiar am vrut să cumpărăm un operator, însă dsicuţiile nu s-au concretizat”, detaliază Marcu.
Recesiunea şi legislaţia incompletă şi imprevizibilă pe zona de asigurări de sănătate sunt c