Documente atasate:
Ordonanta privind timbrul de mediu (347 kB, fisier PDF)Noua forma a taxei auto, introdusa de Guvern sub forma unui timbru special ce va fi aplicat pe cartea de identitate a vehiculului, va avantaja pe cei care achizitioneaza masini noi, Euro 5 si 6, si va da o puternica lovitura celor care si-au cumparat automobile in ultimii ani si vor sa le vanda.
Noua formula de calcul, ce include gradul de poluare, vechimea masinii si capacitatea cilindrica, duce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic. Autoritatile au mers pe ideea ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Galerie Foto
Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.
In cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata