•Un sfert din grinzile Pasarelei Nicolina sunt doar de decor• Patru din cele 16 grinzi armate pe care se sprijina podul sunt grav afectate de eroziuni produse de infiltratii si vibratii • Problemele sunt cunoscute de mai bine de un deceniu • Pana in prezent s-au facut studii si expertize • Reparatiile sunt blocate acum de camarila lui Relu Fenechiu, care a contestat castigatorul la licitatia pentru lucrari, atunci cand oferta i-a fost respinsa
O catastrofa se poate petrece la Iasi in orice minut, pe una din cele mai mai circulate artere rutiere. Pasarela Nicolina sta sa se surpe peste sutele de comercianti care lucreaza la Bazar. Acest lucru este confirmat de specialistii in constructii. Mai mult chiar, exista rapoarte, studii, expertize, un proiect de reabilitare, ba chiar si finantare europeana pentru o reparatie capitala. Nu se misca insa niciun deget, din cauza contestatiilor depuse la licitatia pentru contractul de lucrari, de asocierea din care face parte firma ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu. Desi problema Pasarelei Nicolina este cunoscuta inca din 2001, din mandatul lui Constantin Simirad, nici el, nici Gheorghe Nichita si nici edilii care s-au perindat prin Palatul Roznovanu nu au facut nimic pana in prezent.
Pasarela Nicolina este traversata zilnic de mii de autoturisme. Pericolul la care se supun cei care urca pe pasarela nu este insa cunoscut de ieseni. Incepand din 2001, problema a fost adusa in discutie. Insa primarul Constantin Simirad a considerat ca expertiza care arata deficiente in structura de rezistenta este exagerata de cei care au analizat constructia, pentru a facilita o afacere firmelor de constructii ce ar fi putut prinde contractul de reabilitare. Ulterior, in 2009, Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) a efectuat o verificare a structurii, descoperind faptul ca podul sta sa cada si ca are nevoie urgent