Reprezentanţii Ministerului Educaţiei se fac din nou de râs. Prin noua Lege a Educaţiei, aceştia au inventat o nouă funcţie, cea de profesor mentor, care ar trebui să îndrume paşii noilor profesori, proaspăt intraţi în sistem. Mai mult, anul trecut au şi organizat un concurs, în Bihor fiind selectate 79 de cadre didactice pentru noile posturi. Totul a fost însă praf în ochi, pentru că, din cauza unei prevederi legislative, profesorii mentori nu au obiectul muncii.
Într-un articol viu comentat şi dezbătut pe un portal naţional on-line, profesorul universitar orădean Mihai Maci spune, printre altele, că „toate patetismele referitoare la „prioritatea educaţiei", „viitorul ţării", „societatea cunoaşterii" „bazată pe competenţe" etc. nu sunt decât nişte artificii retorice" şi că în spatele lor se ascunde de fapt un singur interes: propria supravieţuire a sistemului şi a afacerilor lui conexe. Există numeroase aspecte care susţin această teorie, ultimul exemplu fiind situaţia aşa-numiţilor profesori mentori, o funcţie inventată peste noapte de Ministerul Educaţiei, care însă, ca multe altele concepute cu „strădanie mentală maximă", nu este viabilă. Rolul acestor profesori mentori ar fi trebuit să fie acela de a îndruma proaspetele cadre intrate în sistem. De a-i învăţa să îşi facă planurile de lecţii (lucruri pe care ar fi trebuit să le ştie încă de la Universitate), să evalueze eficient elevii etc. În judeţul Bihor, anul trecut, au fost date chiar examene pentru această titulatură, devenind profesori-mentori 79 de candidaţi. Ministerul Educaţiei a pus însă căruţa înaintea boilor, aceşti profesori neavând până în 2014, obiectul muncii.
Aşteaptă absolvenţii cu masterat didactic
Conform Legii Educaţiei, profesorii începători sau stagiarii trebuie să fie absolvenţi cu licenţă şi să aibă şi un masterat didactic. Acest masterat didactic a fost prevăzut ca un înlo