Cele două pasaje de pe centura Aradului sunt finalizate în proporţie de 65, respectiv 85%. În acest an, în buget nu au fost alocaţi bani pentru continuarea celor două investiţii, ci doar pentru plata datoriilor către constructori. Deputatul democrat-liberal Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, spune că nici pentru următorii ani nu au fost alocate sumele necesare pentru finalizarea celor două pasaje. Deputatul PSD, Flavius Măduţa, crede că acestea vor fi totuşi finanţate, iar premierul Ponta i-a promis că pasajele vor fi realizate.
Nu există bani pentru continuarea lucrărilor
Cele două bariere de pe centura Aradului produc multe bătăi de cap şoferilor. În fiecare zi, cozile se întind pe kilometri întregi şi situaţia este explozivă. Barierele sunt necesare pentru fluidizarea circulaţiei pe centura Aradului, unde cozile se întind pe kilometri întregi. Liniile ferate duble Arad-Curtici şi Arad-Oradea, folosită şi de garniturile de tren care aprovizionează CET Arad, au barierele lăsate aproape zece ore pe zi. Circulaţia pe calea ferată Arad - Bucureşti impune aproximativ 74 de închideri ale barierei pe zi, cu durata medie de închidere a barierelor de peste 170 minute în 24 ore.
În urmă cu ani de zile, autorităţile au decis construcţia a două pasaje peste cele două linii ferate: Arad-Curtici şi Arad-Bucureşti. În perioada în care liberalul Ludovic Orban a fost ministru al Transporturilor, a promis de mai multe ori că situaţia se va rezolva, dar proiectele au zăcut prin sertarele de la minister. După 2008, acestea au fost găsite şi au intrat la finanţare. În 2012, lucrările au continuat în ritm redus, ca pentru 2013 să nu mai fie prevăzut în bugetul Ministerului Transporturilor nici un leu pentru continuarea lucrărilor.
Deputatul Eusebiu Pistru, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a făcut patru amendament