Pentru că nu a respectat contractul de privatizare prelungit până la sfârşitul anului 2012 şi nu a produs numărul de vehicule promis, Ford va
înapoia statului o bună parte din banii primiţi cu titlul de ajutor de stat.
Ford România trebuie să plătească statului român penalităţi de 14,1 milioane de euro, pentru nerespectarea contractului de privatizare încheiat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Potrivit documentului semnat între cele două părţi, Ford Romania ar fi trebuit să ajungă într-un interval de patru ani, (până în martie 2012), la un volum de producţie de peste 250.000 de unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea cu care a achiziţionat Automobile Craiova (fosta fabrică Daewoo). Ulterior, termenii s-au schimbat, iar Ford trebuia să producă 60.000 de maşini până la 31 decembrie 2012, dar nu a fost posibil.
Obligaţii postprivatizare asumate, dar nerealizate
În motivarea ordonanţei prin care s-a prelungit contractul de privatizare încheiat de Ford cu statul român, AVAS preciza: „Pe baza noilor elemente de piaţă, a analizei privind situaţia competitorilor şi a constatării unor întârzieri, din motive obiective, în derularea procesului de restructurare a celor trei companii controlate direct sau indirect, Ford Motor Company a negociat cu Comisia de Negociere nominalizată de Guvernul României încheierea unui act adiţional la contract, care prevede: simplificarea procesului de restructurare prevăzut în contract; prelungirea până la 31.12.2012 a termenelor de realizare a obligaţiilor postprivatizare asumate de cumpărător prin contract şi simplificarea procedurii de eliberare a garanţiilor pentru executarea investiţiilor; acomodarea ajutoarelor de stat autorizate, cu noile condiţii din planul de afaceri şi din contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni; a