eMag: Este un semn că intrăm în lumea civilizată şi renunţăm la piraterie
Computer Games: Trei milioane de români se joacă pe calculator constant
Problema distribuitorilor locali este aceea că pasionaţii cumpără şi din străinătate
Industria de entertainment nu suferă pe toate palierele, unele segmente reuşesc să scoată cifre lăudabile pentru o perioadă de criză, cum ar fi jocuri video care au generat pentru distribuitori venituri de 20 de milioane de euro. Cu 20% mai mult decât în 2011. Potrivit reprezentanţilor site-ului ComputerGames.ro, un gamer a cheltuit în medie lunar aproximativ 120 de lei pe achiziţia de jocuri video. Singura problemă a distribuitorilor este aceea că pasionaţii de jocuri au învăţat să cumpere şi din alte părţi decât de la distribuitorii locali. "Deşi o mare parte din bani nu mai trec prin firmele româneşti de profil, piaţa de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuală, jucătorii de pe plan local cumpără şi de pe site-uri externe, astfel că foarte mulţi bani nu mai ajung în companiile româneşti din industrie", a declarat într-un comunicat directorul general al Computer Games Online, Silviu Stroie.
Oficialul companiei afirmă că suma este încă mică, dar piaţa se află pe un drum bun. "Este o sumă foarte mică, dar acesta este potenţialul pieţei la ora actuală. Ea va creşte în anii următori", a declarat pentru Curierul Naţional, Silviu Stroie.
Reprezentantul ComputerGames.ro estimează că piaţa de jocuri video va creşte cu 20% şi în 2013.
Contactaţi de Curierul Naţional, reprezentanţii retailerului online, eMag, confirmă tendinţa pieţei, dar raportează un coş de cumpărături mai mare.
"În 2012 am avut, în mod cert, de-a face cu o piaţă în creştere. Faţă de 2011, am spune că piaţa a cunoscut o creştere în jurul a 20%. Valoarea medie