Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu a realizat o cercetare sociologică în cadrul activităţii Studiul privind funcţiunile touch-screen-urilor de preluare a declaraţiilor şi a portalului de preluare a locurilor de muncă vacante, din proiectului Serviciul public de ocupare – calitate, accesibilitate şi promptitudine, proiect implementat de AJOFM Sibiu în parteneriat cu AJOFM Satu-Mare, AJOFM Hunedoara, AJOFM Dâmboviţa, AJOFM Vaslui, ULB Sibiu şi SC Iquest Technologies SRL.
Cercetarea a fost aplicată unui eşantion de 1.162 de angajatori din judeţele Sibiu (278), Satu Mare (221), Hunedoara (240), Dâmboviţa
(223) şi Vaslui (200).
Peste 84% dintre angajatorii chestionaţi apeleză la serviciile oferite de Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Cu toate acestea, doar 54% sunt satisfăcuţi în mare măsură de promptitudinea răspunsurilor oferite de către cele 5 agenţii. Pentru aproape două treimi dintre respondenţi, comunicarea locurilor de muncă vacante la AJOFM-uri a contribuit la ocuparea respectivelor locuri de muncă rapid şi cu personal calificat.
Dintre modalităţile de comunicare privind desfăşurarea “Burselor locurilor de muncă” organizate de AJOFM-uri, se detaşează mass-media, urmată de comunicarea telefonică, scrisă, afişajul la sediul agenţiilor şi e-mail-ul. 41% dintre angajatori se declară satisfăcuţi de calitatea şi cantitatea informaţiilor primite în cadrul acestor burse privind forţa de muncă disponibilă, 37% sunt mediu satisfăcuţi în timp ce 6% dintre angajatori sunt mulţumiţi în mică măsură. Marea majoritate (56%) a agenţilor economici participă din când în când la aceste burse, 13% participă la toate aceste evenimente, în timp ce 20% nu participă niciodată.
Eficienţa cursurilor de calificare/recalificare/perfecţionare sau a altor forme de pregătire profesională organizată de AJOFM-uri este recunoscută de 58% dintre an