Drumurile ţării au nevoie de marcaje noi. Atât autostrăzile, cât şi DN-urile. Pentru asta, Compania de Drumuri a pus la bătaie 45 de milioane de euro, bani de la buget. Astfel, potrivit informaţiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimată fără TVA este de 194,388,243.78 ron, aproximativ 45 de milioane de euro, fără TVA. Obiectul contractului: “Lucrări de marcaje rutiere pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale din administrare”. Durata de executare a acestuia este de doi ani de la atribuire.
În tot acest timp, potrivit site-ului rolicitaţii.ro, CNADNR atribuia, numai în luna trecută a acestui an, un contract de marcaje rutiere pentru reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi aflate în administrarea DRDP Bucureşti şi DRDP Iaşi. Contractul a fost atribuit pentru suma de 2.700.000 de ron. O parte din autostrăzile finalizate anul trecut au deja marcajele rutiere, întrucât acestea au fost prevăzute în caietul de sarcini. Este vorba despre autostrada Bucureşti – Ploieşti, Lugoj – Timişoara sau bucata de autostradă spre mare. Cu toate acestea, se pare că nevoie de a înfrumuseţa drumurile patriei este stringentă. De 45 de milioane de euro, fără TVA, s-ar putea face multe. S-ar putea reabilita cam 45 de kilometri de drum naţional, s-ar putea construi în jur de 7 kilometri de autostradă la şes sau o variantă ocolitoare.
Contract verificat de Consiliul Concurenţei
De altfel, marcajele rutiere sunt o problemă mai veche pentru Compania de Drumuri din România. În primăvara anului 2011, Consiliul Concurenţei (CC) a anunţa că declanşa o investigaţie privind posibila participare cu oferte trucate a unor companii în cadrul procedurilor de achiziţie publică organizate de CNADNR, pentru atribuirea unui contract pentru lucrări de marcaje rutiere pe drumurile naţionale. Consiliul Concurenţei confirma astfel o anchetă făcută de Jurnalul Naţional privind c