Simulările din Bucureşti pentru examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională din vară "nu au fost organizate corect" din punct de vedere al gradului de dificultate al subiectelor, în special la matematică, care diferă de la un judeţ la altul, potrivit preşedintelui Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hancescu.
Dacă în unele judeţe din ţară, precum Iaşi, se organizează şi simulări unde fiecare şcoală sau liceu îşi formulează propriile subiecte, în Bucureşti, prima simulare a fost organizată de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) cu subiecte unice pentru toţi elevii de a VIII-a şi a XII-a care au dat simularea la examenele naţionale.
"Din punctul nostru de vedere, varianta corectă ar fi fost ca simulările din ianuarie pentru examenele naţionale să fie organizate de unităţile de învăţământ şi la primăvară să le organizeze Ministerul Educaţiei la nivel naţional, nu să lase inspectoratele să facă subiecte diferite la nivelul fiecărui judeţ", a declarat pentru "Adevărul", preşedintele FSLI, Simion Hancescu.
Atât profesorii cât şi elevii spun că gradul de dificultate al subiectelor de matematică a fost peste nivelul mediu, care se dă în mod normal la bac. Punctul acesta de vedere este împărtăşit şi de preşedintele FSLI.
Hancescu susţine că inspectoratele judeţene "pot da dovadă de exces de zel" în ceea ce priveşte dificultatea subiectelor, ajungând să arate mai mult ceea ce nu ştiu elevii, în loc să arate ceea ce ştiu.
"Faţă de ce a fost organizat în restul ţării, subiectele din Capitală, în special la Matematică, au fost mai grele şi nu este corect. Testul de la matematică ar fi trebuit să aibă un grad de dificultate ca la examenul de bacalaureat. Rezultatele simulării nu arată adevărul, acesta fiind undeva la mijloc", a mai spus Hancescu.
Rata de promovare la simularea examenelor naţionale di