Versiunea finală a modelului Alfa Romeo 4C îşi face debutul în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2013. Acest coupe cu două locuri şi tracţiune spate reprezintă esenţa adevăratei maşini sport în spiritul AND-ului Alfa Romeo: performanţă, stil Italian şi excelenţă tehnologică, oferind în acelaşi timp siguranţă totală şi satisfacţie maximă la volan. Realizată de designerii Alfa Romeo şi produsă în fabrica Maserati din Modena, Alfa Romeo 4C va fi pusă în vânzare începând cu 2013. Noul supercar compact marchează relansarea mărcii Alfa Romeo în statele unite ale Americii şi inaugurează planul global de dezvoltare a mărcii.
Alfa Romeo 4C este derivată din conceptul uimitor prezentat tot la Geneva în 2011, atât de uimitor încât a câştigat 3 premii internaţionale: "AutoBild Design Award" (2011, Germania), "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (2012, Italia) şi "Most Exciting Car of 2013" - 'What Car?' (2012, Marea Britanie).
Acronimul 4C
Acronimul 4C este inspirat din tradiţia glorioasă a mărcii şi proiectează valorile tehnologice şi emoţionale în viitor. Într-adevăr acronimul face referire la reputaţia de marca cu caracter sportiv: acronimele 8C şi 6C în anii 1930 şi 1940 diferenţiau maşinile -atât cele de curse cât şi cele de serie - cu motoare puternice de "8 cilindri" şi de "6 cilindri" calibrate în aşa fel încât să obţină un raport greutate / putere similar cu cel al unui supercar, mai puţin de 4Kg/CP. Obiectivul principal nu este obţinerea unei puteri foarte mari, ci limitarea greutăţii maşinii garantând astfel agilitate maximă şi performanţă de top.
În acest scop, Alfa Romeo 4C utilizează tehnologii şi materiale derivate din supercaruri (inclusiv Alfa Romeo 8C Competizione) - fibră de carbon, aluminiu, tracţiune integrală. Totul este ilustrat prin noul motorul Turbo 1750 integral din aluminium cu injecţie directă, transm