Retailerul german Metro Cash&Carry, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local potrivit ultimelor date publice disponibile, vrea să dubleze în acest an reţeaua de magazine de proximitate în franciză La Doi Paşi şi să ajungă la un total de 1.000 de unităţi.
Proiectul Metro Cash&Carry, lansat în primăvara anului trecut, poate fi văzut ca o încercare a germanilor de a-şi fideliza baza de clienţi existentă şi chiar de a o lărgi, în condiţiile în care principalii clienţi ai companiei sunt chiar aceste magazine din comerţul tradiţional. Reprezentanţii retailerului precizează că nu există obligativitatea ca aceste magazine să se aprovizioneze doar de la Metro, însă ele beneficiază din postura de francizaţi de o serie de oferte şi de reduceri.
Acest proiect de franciză a fost lansat într-o perioadă în care cifra de afaceri a companiei a fost afectată de situaţia economică dificilă şi de scăderea consumului, astfel că Metro Cash & Carry a pierdut în perioada 2008-2011 vânzări de circa 500 mil. euro, ajungând anul trecut la afaceri de 1,17 mld. euro. Mai mult, în aceeaşi perioadă au fost închise 6.000 de magazine tradiţionale - chioşcuri şi alimentare de bloc -, factor ce a avut un impact şi în cifra de afaceri a grupului german.
Retailerul german Metro Cash&Carry, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local potrivit ultimelor date publice disponibile, vrea să dubleze în acest an reţeaua de magazine de proximitate în franciză La Doi Paşi şi să ajungă la un total de 1.000 de unităţi.
Proiectul Metro Cash&Carry, lansat în primăvara anului trecut, poate fi văzut ca o încercare a germanilor de a-şi fideliza baza de clienţi existentă şi chiar de a o lărgi, în condiţiile în care principalii clienţi ai companiei sunt chiar aceste magazine din comerţul tradiţional. Reprezentanţii retailerului precizează că nu există obligativitatea ca