Noile orientari pregatite de Directia Generala Competitie se preconizeaza a fi total nefavorabile aeroporturilor regionale din intreaga Europa, printre care si Iasiul. Autoritatile locale roaga societatea civila locala sa se implice in dezbaterile publice si sa faca lobby pe langa factorii decidenti pentru a impiedica punerea in aplicare a noii directive a Comisiei Europene.
Aeroportul Iasi risca sa ramana asa cum este si in prezent, o halta. Ca urmare a unei decizii a Comisiei Europene, lucrarile de modernizare si dezvoltare a aeroportului iesean risca sa fie blocate. Intentia Comisiei Europene este de a micsora considerabil sau chiar de a sista finantarea din fonduri publice a aeroporturilor care ating anumite praguri de pasageri – 200.000 de pasageri, 1, 3, 5 milioane de pasageri. Intr-o astfel de situatie se afla mai multe aeroporturi din Europa, printre care si cel de la Iasi. In cazul in care traficul de calatori ar creste, aceste aeroporturi ar ramane fara finantare si, drept urmare, ar trebui sa se autofinanteze. Marius Bodea, directorul Aeroportului Iasi, spune ca daca va fi pus intr-o astfel de situatie s-ar vedea nevoit sa tripleze taxele pentru ca, deocamdata, la traficul actual nu poate fi vorba de profit.
”In data de 5 februarie 2013 a avut loc la sediul Adunarii Europene a Regiunilor (AER) din Bruxelles, o intalnire a Grupului de lucru privind aeroporturile regionale. Scopul a fost de a discuta viitoarea revizuire a orientarilor Comisiei Europene privind finantarea aeroporturilor regionale si de a determina luarea in considerare a opiniilor factorilor interesati”, a spus directorul general al Aeroportului Iasi, Marius Bodea.
Printre participantii la eveniment s-au numarat reprezentantul Comisiei Europene, Directia Generala Concurenta, Domnul Michael Karl PIEBER, reprezentantul Consiliului International al Aeroporturilor (ACI), D