Parcarea din faţa Primăriei Municipiului Bucureşti ar trebui desfiinţată. Dar nu vă faceţi griji, există o altă parcare la doar 10 metri. Oare vor putea directorii din PMB să meargă pe jos o asemenea distanţă ? Sau, cu un simplu telefon, primarul Oprescu va dispune mutarea staţiei RATB pentru a păstra privilegiile parcării în poarta instituţiei ?
Primăria Municipiului Bucureşti are sediul pe Splaiul Independenţei la nr. 291–293 şi dispune de cel puţin 3 parcări. Una în faţa instituţiei, una lângă instituţie şi una la aproximativ 120 de metri. Aceasta are o capacitate de peste 200 de locuri şi n-am văzut-o niciodată mai plină de jumătate.
În schimb, toate maşinile greilor din primărie sunt parcate la gramadă în faţa instituţiei. Iar parcagiul este un poliţist. El diferă de parcagii pe care-i întâlniţi prin capitală. El poartă uniformă nu cere taxă şi mută cu precizie gardurile la sosirea clienţilor.
În faţa Primăriei Capitalei nu se ţine cont de lege, nu se ţine cont de oameni. Iar poliţia locală nu se sfieşte sa-şi parcheze maşinile chiar până în scările instituţiei. O practică normală a angajaţilor primăriei este de a parca chiar pe locurile unde oamenii ar trebui să-şi parcheze bicicletele. De aceea, cei doi angajaţi ai PMB care folosesc frecvent bicicleta obişnuiesc să-şi ferească vehiculele, ascunzându-le într-un colţ al rastelului.
Pietonii s-au obişnuit să facă slalom printre maşinile parcate pe trotuar.
Nişte supravieţuitori.
O să mă întrebaţi... ce e special în asta ? aşa e în tot Bucureştiul !
Este adevărat. Cum este tratată problema în faţa primăriei, aşa este tratată şi în oraş.
Dar... cred că nu este normal.
De mai mult timp la PMB s-a format un Grup de lucru pe mobilitate care doreşte să pună bazele unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă care să rezolve câteva dintre probl