Bogdan Apahidean: Am depus un memoriu la Ministerul de Finanţe prin care solicităm exceptarea societăţilor de leasing operaţional de la noile prevederi ale Codului Fiscal
Leasingul operaţional nu are de-a face cu luxul, e un instrument care ajută firmele din sectorul serviciilor să-şi desfăşoare activitatea în condiţii mai bune prin reducerea cheltuielilor, a spus preşedintele ASLO
Evoluţia pieţei locale de leasing operaţional depinde de soluţiile de dialog cu Ministerul de Finanţe, pentru a excepta firmele de leasing operaţional de la nou-introdusele prevederi ale Codului Fiscal, care limitează deductibilitatea costurilor cu amortizarea la 1.500 lei pe lună, a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), Bogdan Apahidean. Piaţa de leasing operaţional a crescut anul trecut cu 11%, sub ritmul estimat la jumătatea anului, de 15-20%, la circa 41.500 de autovehicule în administrare, pe fondul încetinirii accentuate a creşterii în ultima parte a anului.
Apahidean a afirmat că, pentru 2013, ASLO estimează un avans al pieţei de cel puţin 10%, la 45.000 de unităţi în administrare, însă acest rezultat depinde foarte mult de rezultatul discuţiilor cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor privind prevederile noilor modificări ale Codului Fiscal, care limitează deductibilitatea cu amortizarea autovehiculelor la 1.500 de lei pe lună, ceea ce afectează industria de leasing operaţional, cu un impact de câteva sute de mii de euro pe an pentru fiecare companie. "Am depus un memoriu la Ministerul de Finanţe prin care solicităm exceptarea societăţilor de leasing operaţional de la aceste prevederi pentru că leasingul operaţional nu are de-a face cu luxul, ci e un instrument care ajută firmele din sectorul serviciilor să-şi desfăşoare activitatea în condiţii mai bune prin reducerea cheltuielilor", a