Sfârşitul verii 2013 va marca lansarea pe piaţă a versiunii Plug-In Hybrid a marii limuzine Porsche Panamera. Noutăţile sunt posibilitatea încărcării inclusiv de la o priză casnică, în vreme ce creşterea capacităţii bateriei de acumulatori conduce la o autonomie de 30 de kilometri în modul pur electric.
Parte termică a sistemului dual benzină-electric este un V6 de 3,0 litri pe benzină preluat de la Cayenne S Hybrid. Puterea generată este de 333 CP la 5.500 rpm şi un cuplu maxim de 440 Nm constant între 3.000 rpm şi 5.200 rpm. Acesta lucrează în complicitate cu un motor electric ce aduce un aport de 96 CP şi peste 300 Nm.
Porsche Panamera PHEV va putea rula cu o viteză de până la 130 km/h doar pe baza curentului din bateriile Li-Ion iar autonomia este de 30 km cu un plin electric. Saltul evolutiv este mare dacă ţinem cont de faptul că sistemul complex de proplusie al ansamblului hibrid Porsche de până acum permitea rularea complet electrică pe o distanţă de doar 2 km şi cu o viteză mai mică de 50 km/h. De asemenea, a fost abandonată tehnologia cu acumulatori de tip NiMh (nichel-metal hibrid) ce dispuneau de o capacitate ceva mai redusă, la 1,7 kWh, în favoarea unei baterii Litiu-Ion mult mai performante.
Prestanţele Panamera PHEV echipat cu noua evoluţie a sistemului hibrid Porsche sunt excelente. Cu toate că pare ireal pentru o limuzină lungă de aproape 5 metri şi cântărind 2 tone, Plug-In Hybrid-ul Porsche Panamera PHEV este capabil de sprinturi până la 100 km/h cu start de pe loc în 5,9 secunde, valoare doar cu o secundă jumătate mai lentă ca puternicul Panamera GTS. Consumul celui mai ecologic model din gama Porsche este însă imbatabil, de doar 3,5 litri de benzină la sută. Cutia este automată de tip PDK în 8 trepte.
Încărcarea se face fie de la o priză normală, fie din mers prin intermediul unui generator antrenat de motorul pe benzină