În august 2010, atunci când Valentino Rossi şi-a luat rămas bun de la Yamaha şi a anunţat că a semnat un contract pe doi ani cu Ducati, italienii erau entuziasmaţi. Într-o continuă lipsă de rezultate de la plecarea lui Casey Stoner, Ducati spera că "Il Dottore" poate revitaliza echipa. Cu toate acestea, septuplul campion mondial MotoGP nu a reuşit mare lucru. Trecerea lui prin garajul Ducati nu a adus plusuri de performanţă, ci doar de marketing.
În toamna lui 2012, Rossi şi-a anunţat revenirea la Yamaha Racing, iar Ducati l-a înrolat pe Andrea Dovizioso pentru a face echipă cu Nicky Hayden. Nici această mutare nu a dat roade, iar explicaţia pare să fie legată din ce în ce mai puţin de pilot. Problema e motocicleta, conform declaraţiilui lui Dovi după sesiunea de teste oficiale din Sepang.
"Situaţia e grea, dar toţi ştiam asta înainte să venim aici. Diferenţa între noi şi cei de la vârf e şi ea mare, dar nici asta nu mai este o noutate", a spus Dovizioso, completat pe un ton mai dur de Hayden. "E aceeaşi motocicletă pe care am avut-o anul trecut, doar vopseaua e nouă".
Rezultatele piloţilor Ducati în testele de la Sepang au fost dezastruoase, cei mai buni timpi obţinuţi de Andrea Dovizioso şi de Nicky Hayden fiind cu 1,83, respectiv 1,56 secunde mai slab decât al lui Pedrosa, cel mai rapid pilot.
În august 2010, atunci când Valentino Rossi şi-a luat rămas bun de la Yamaha şi a anunţat că a semnat un contract pe doi ani cu Ducati, italienii erau entuziasmaţi. Într-o continuă lipsă de rezultate de la plecarea lui Casey Stoner, Ducati spera că "Il Dottore" poate revitaliza echipa. Cu toate acestea, septuplul campion mondial MotoGP nu a reuşit mare lucru. Trecerea lui prin garajul Ducati nu a adus plusuri de performanţă, ci doar de marketing.
În toamna lui 2012, Rossi şi-a anunţat revenirea la Yamaha Racing, iar Ducati l-a înrola