In topul preferintelor studentilor in materie de joburi se afla marketing-ul (27%) si relatiile publice (27%), urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti si-ar dori un loc de munca in viitor.
Chiar daca nu se afla in top 3, un job de vanzari i-ar satisface pe studenti, 20% declarand ca acesta este un domeniu in care le-ar placea sa lucreze. La polul opus, domenii precum productia/ industrial (3%), mentenanta tehnica/ service (3%) sau suport operational (2%), potrivit datelor studiului ”Cei mai iubiti angajatori din Romania”, realizat de Mercury Research.
Studiul releva si concluzii legate de cum se impaca visurile studentilor cu realitatile din piata muncii.
In acest moment, doar 6% dintre angajati lucreaza sau au lucrat in marketing, 6% in relatii publice si doar 5% in HR (resurse umane).
Paradoxal, desi sunt la coada listei de joburi, joburile in productie/ industrial sunt primele in topul locurilor de munca actuale (22%). Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzari, domeniu in care in acest moment au experienta de lucru 22% dintre angajati.
Cum stam la capitolul experienta?
Studiul citat mai arata ca in Romania avem de a face cu o piata matura, in care in majoritatea domeniilor experienta angajatilor este de peste 3 ani.
Sunt totusi cateva domenii in care predomina angajatii cu experienta sub 3 ani, printre acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au depasit inca acest prag.
De asemenea, aceeasi tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade marketing, sau consultanta.
”Sunt domenii care au aparut in ultimii ani, relevante pentru situatia economica actuala, care necesita expertiza noua, si abia acum se formeaza specialisti in aceste arii profesionale. In acelasi timp, sunt domenii in c