Angajatii operatorului de apa traiesc si acest inceput de an sub teroarea, declansata cu cateva luni in urma, de amenintarea pierderii locului de munca.
Planul de restructurare este spre finalizare, organigrama actuala prevazand 415 posturi, insa acum sefii lor vorbesc de un plan de externalizare a unor servicii care ar lasa fara locuri de munca sute de persoane.
„Acum ei trebuie sa ajunga la 415 posturi, asa s-au angajat, si mai sunt de dat vreo 20-25 de preavize. In februarie ar trebui sa ajunga la organigrama aprobata. Cu externalizarile mai vedem, se analizeaza, dar daca aceasta analiza va aduce date certe ca societatea ar realiza economii insemnate incredintand unele servicii spre administrare privata, sigur ca va trebui sa se mai renunte la niste angajati”, declara, recent, vicepresedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Sorescu.
Singurii angajati care pot sta linistiti fara sa se teama ca le este in pericol locul de munca sunt cei din sectorul productie, spun sefii Consiliului Judetean si ai operatorului de apa. Potrivit acestora, daca planul de „eficientizare a societatii prin externalizarea unor servicii” va fi pus in aplicare, atunci operatorul de apa ar putea ramane cu mai putin de jumatate din numarul actual de angajati.
In fata unor astfel de semnale, angajatii Societatii Nova Apaserv sustin ca lucreaza in conditii de stres greu de imaginat. „Incertitudinea este cea mai grea. De luni de zile auzim ca o parte din noi pleaca in somaj. S-a facut o prima triere. Acum se vorbeste de o noua reorganizare, de externalizarea unor servicii. Nu se stie sigur care. Inainte veneam cu drag la serviciu, acum cu teama. Nu m-ar mira sa auzim peste un timp ca s-au imbolnavit o parte dintre noi din cauza acestui stres”, a declarat unul dintre angajatii operatorului de apa.
Deja unul din servicii, cel juridic, a fost externalizat de la inceput