Şantiere începute şi apoi abandonate, lovite de criză sau de nepăsarea autorităţilor locale, terenuri virane de zeci de hectare pustii, vizibile, în mijlocul oraşului, aşteaptă decizia unor investitori sau aprobări ce nu mai vin. Problemele estetice ale Bucureştiului sunt accentuate de aceste răni lăsate parcă intenţionat deschise.
Un inventar al acestor zone negre ale oraşului ar dura zile, poate luni. Noi am optat pentru un traseu care a inclus doar zonele Barbu Văcărescu – Nerva Traian – Gara de Nord – Cotroceni – Militari şi ne-am întors cu tolba plină de dezastre urbanistice.
Pod suspendat pe Mihai Bravu
Într-o intersecţie unde se circula fluent şi unde ambele şosele au cel puţin două benzi pe sens, primarul Sorin Oprescu a decis că una din artere trebuie înălţată. A încredinţat lucrarea companiei Romstrade, care după ce a acumulat întârzieri mari în execuţie „a oprit lucru de dinainte de Sărbători, de când şeful acesteia (Nelu Iordache, arestat preventiv pentru deturnare de fonduri) a intrat la puşcărie”, după cum ne-au explicat localnicii. Aşa că astăzi au rămas doar picioarele podului, gropi uriaşe, benzi pe sens blocate, trafic foarte îngreunat şi multe înjurături. Un prim termen de finalizare a lucrărilor ar fi trebuit să fie aprilie 2012, dar în ritmul actual ar mai putea dura un cincinal. Primăria Capitalei nu ne-a oferit nici o explicaţie despre stadiul în care se află şantierul, în pofida solicitărilor. Numărul de telefon al asfaltatorului unde puteai pune întrebări şi sesizări nu mai funcţionează.
Teren viran cumpărat de Ikea Uzina „Timpuri Noi“ a fost o vreme una dintre mândriile industriale ale fostului regim comunist. A produs compresoare, pompe şi materiale de construcţii şi a avut zecii de mii de angajaţi. A fost privatizată în 2003, iar după numai cinci ani avea datorii de 20 milioane euro. A fost demolată în 201