-AA+A
Sculpturile lui Maxim Dumitraş încadrate anotimpului renaşterii naturii, într-o expoziţie bucureşteană foto: Lucian Muntean foto: Lucian Muntean foto: Lucian Muntean foto: Lucian Muntean foto: Lucian MunteanPe 12 februarie, la Galeria „Art Yourself” din Bucureşti a fost vernisată expoziţia „Cap de primăvară”, cu lucrări de sculptură ale maestrului Maxim Dumitraş, desene semnate de Mirela Trăistariu şi imagini surprinse de fotograful Gabriel Ghizdavu. Coordonatele evenimentului artistic au fost pe deplin reliefate de criticul şi istoricul literar Ion Bogdan Lefter, la inaugurarea expoziţiei, ce va fi deschisă publicului până în data de 27 februarie 2013.
Vizavi de conjudeţeanul nostru, literatul bucureştean a fost de părere că: „Maxim Dumitraş o semnalează (primăvara - n.r.) prin cele două torsuri din lemn, subtil stilizate, unul femeiesc şi celălalt bărbătesc, cu multiple sugestii semnificante: către ideea de cuplu, apropo de sărbătoarea primăvăratecă a «Dragobetelui», dar şi către întreaga tradiţie sculpturală a corporalităţii, fixată categorial, ca tandem esenţializat, evocator la rândul său al luxuriantei desfăşurări de carnalităţi şi concupiscenţe prin care artiştii au celebrat amorul de-a lungul secolelor şi mileniilor. În jur, autorul distribuie piese din seriile simbolice la care a lucrat în ultimii ani, precum Absenţe încercuite ori Ieşire din absenţă: baghete întoarse până când, precum şarpele din poveste, îşi înghit coada, devenind cercuri, delimitând spaţiul gol, fie vidat de miezul pe care nu ni-l mai putem decât închipui, fie în aşteptarea umplerii cu materie şi cu sens; mici obiecte cu aer nobil, cu încastrări ca de podoabe preţioase, purtând în contururile lor statice amprentele mişcării, curburile unor gesturi încremenite, fixate în stop-cadre; ciudate compoziţii geometrice, jucate subtil între simplitatea formelor primare şi so