de Fred NUSS
14 februarie 2013 23:21
1 vizualizare
A-A+
Încă de la o vârstă fragedă, cei mici sunt puşi să tragă linii drepte sau curbe la orele de desen, obişnuindu-se astfel cu elementarele noţiuni despre caligrafie şi familiarizarea cu formele uzuale întâlnite în spaţiul înconjurător. Fără a fi impresionaţi, bunăoară, de frumuseţea unor grilaje de feronerie artistică, fără a fi miraţi de ramificaţiile întortocheate ale unui stejar masiv, proiectate pe un cer luminos sau de ondulaţiile de pe suprafaţa unei ape liniştite, când cele câteva raţe sălbatice zburdă în voie în elementul lor fluid, cei ce privesc dezinteresaţi asemenea scene pot fi acuzaţi de o oarecare insensibilitate la astfel de oferte vizuale. Geometria lucrurilor înconjurătoare s-a dovedit a fi extrem de diversă, mai cu seamă pentru acei fini observatori, descoperind astfel că lumea din jurul nostru este de fapt alcătuită (geometric vorbind!) din unghiuri, mai mult sau mai puţin ascuţite, din linii curbe sau drepte, alte elemente trapezoidale, piramidale, globulare, hexagonale sau elipsoidale etc., toate cu fascinaţia lor specifică din punct de vedere grafic. Tot ce ne înconjoară este definit prin contururi specifice, fie că este vorba de siluete sau de peisajul urbei noastre, văzut de la o oarecare înălţime, fie că ne referim la superbele "contururi ondulatorii" ale creaţiei Celui de Sus din Grădina Edenului (...)
De fapt, cadrul propus (ales) de un pictor sau grafician, designer, decorator, evident şi de fotograf, va fi compus din elemente grafice foarte asemănătoare, respectând aproape aceleaşi legi estetice, scrise sau nescrise. Chiar şi bunica, tricotând un model nou al unui pulover va respecta cu stricteţe îndemnurile revistei de modă. Fotografiile surprinse în prezenta pagină se vor doar un exerciţiu de natură mai mult grafică, iar cele câteva mostre ale unor textur