Activitatea reprezentanţei din Alba a Registrului Auto Român, deosebit de aglomerată, în special în lunile decembrie şi ianuarie, a făcut obiectul nemulţumirii unor cetăţeni care s-au adresat prefectului judeţului Alba, cerându-i să ia măsuri pentru remedierea situaţiei.
În consecinţă, prefectul Gheorghe Feneşer a solicitat informaţii despre dimensiunea activităţilor derulate în anul 2012 la Reprezentanţa RAR Alba, dar şi la cea din Hunedoara. „Am solicitat date din ambele judeţe, pentru că mulţi dintre cei care au venit la mine să-şi exprime nemulţumirile mi-au spus că sunt nevoiţi să meargă la Deva, unde termenul de aşteptare nu există. Era firesc să evaluez activitatea ambelor reprezentanţe, pentru ca analiza să fie corectă”, a precizat prefectul judeţului Alba.
Conform informaţiilor furnizate de către Ministerul Transporturilor, în anul 2012, 17.054 de vehicule au fost în total înregistrate la RAR Alba, faţă de 2293 câte s-au înregistrat în Hunedoara. Reprezentanţa din Alba şi-a desfăşurat activitatea cu 7 ingineri şi 1 mecanic, respectiv cu mai puţin de jumătate din personalul angajat la reprezentanţa din Hunedoara, care are 15 ingineri şi 5 mecanici. Încărcarea medie a personalului, la RAR Alba, a fost în anul 2012, de 12,65 prestaţii/zi/inginer, faţă de RAR Hunedoara, unde încărcarea medie a fost de 8,22 prestaţii/zi/inginer.
În ciuda numărului mare de cereri, în anul 2012, programările la RAR Alba au fost în general la o zi faţă de momentul solicitării. Din cauza faptului că perioada decembrie-ianuarie a fost foarte aglomerată, termenele de aşteptare au fost mai mari, dar fără să depăşească 10 zile. În perioada de vârf, nivelul de încărcare a personalului RAR Alba aproape s-a dublat faţă de restul anului, ajungând la 15,87 prestaţii/zi/inginer, iar afluxul mare de solicitări zilnice nu a putut fi preluat complet, ceea ce a determinat o cre