Studiul "Cei mai iubiţi angajatori din România", realizat de Mercury Research împreună cu Danone şi Inspire Business, a cuprins 4.162 de respondenţi şi 138 de companii.
Ponderea angajaţilor români care doreau să-şi schimbe locul de muncă a scăzut anul trecut la 57%, de la 66% în 2011, şi un număr tot mai mare dintre cei care şi-au căutat un loc de muncă au contact direct companiile, potrivit un studiu al Mercury Research.
"O condiţie importantă pentru angajaţi este respectarea condiţiilor contractuale de către angajator, aceasta aflându-se în topul condiţiilor pe care potenţialii angajaţii le aşteaptă de la angajator întrunind un scor de 7,3 puncte, dupa salariu - 15 puncte şi siguranţa locului de muncă - 8,5 puncte", se arată într-un comunicat al Mercury Research.
De asemenea, călătoriile în interes de serviciu încep să devină o barieră în alegerea locului de muncă, în 2012 mai mult de un sfert dintre respondenţi (27%) nefiind dispuşi să-şi asume astfel de atribuţii, în creştere de la 17% în anul anterior.
Studiul a analizat şi preferinţele studenţilor în materie de joburi. Astfel, pe primele locuri se află marketing-ul (27%) şi relaţiile publice (27%). Acestea sunt urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti şi-ar dori un loc de muncă în viitor. La polul opus, se află domenii precum producţia/ industrial (3%), mentenanţa tehnică/service (3%) sau suport operaţional (2%).
Raportul relevă concluzii interesante legate de cum se împacă visurile studenţilor cu realităţile din piaţa muncii. În acest moment, doar 6% dintre angajaţi lucrează sau au lucrat în marketing, 6% în relaţii publice şi doar 5% în HR.
"Paradoxal, deşi sunt la coada listei de joburi visate de studenţi, joburile în producţie/industrial sunt primele în topul locurilor de muncă actuale (22%). Visul devine realitate numai când vine vorba de vânză