Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a urcat anul trecut cu 2% comparativ cu 2011, la 1,4 miliarde euro, pe fondul creşterii de 10% înregistrate în ultimul trimestru, când au avut loc campaniile Black Friday şi cele de Crăciun, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Vânzările din perioada octombrie-decembrie 2012 au însumat 503 milioane euro, și toate sectoarele monitorizate au avut evoluții pozitive comparativ cu trimestrul patru din 2011.
Sectorul foto este cel care a performat cel mai bine în anul 2012, cu o creştere de aproximativ 11% faţă de anul anterior, piața atingând o valoare de 49 milioane euro.
Piața camerelor foto digitale este şi una dintre piețele cu cea mai mare pondere a campaniilor promoționale. Aceste campanii au marcat sezonalitatea pieței, aducând valoare extra pe piaţă în trimestrul al doilea şi al patrulea, arată GfK.
Vânzările din ultimul trimestru al anului trecut au fost cu 25% mai mari decât cele de anul trecut, însumând 16 milioane de euro. Aproape 7 milioane de euro din acestă valoare vine de la segmentul de D-SLR.
Şi piața de telefoane mobile şi smartphone-uri a urcat cu 2% anul trecut, la 75 milioane de euro, în ultimul trimestru creşterea fiind de 23,7%.
În ultimele trei luni ale anului 2012, piața de IT a înregistrat o creştere de 11% comparativ cu trimestrul patru din 2011, ajungând la o valoare de 150 milioane de euro. Potrivit studiului, rezultatele campaniilor Black Friday le-au depăşit pe cele ale tradiționalului sezon de Crăciun. Promoțiile cu cel mai mare impact au fost cele pentru tablete, urmate de cele pentru periferice (mauşi, tastaturi şi camere web) şi computere portabile. Pe întreg anul, avansul s-a situat la 4%.
Segmentul electronicelor a încheiat anul trecut cu 5% creştere, la 296 milioane de euro, numai în trimestrul patru având vânzări de 116 milioane euro.
"Ace