Anul trecut, compania a achitat "facturi" de 2,16 miliarde dolari
Acordul cu Apple pentru browserul Safari va ajunge la peste 1 miliard de dolari
Banca americană de investiţii, Morgan Stanley, a aruncat o adevărată bombă în sfera IT&C-ului, după ce a anunţat că cei de la Google vor ajunge să plătească aproximativ 877 miliarde de dolari în acest an şi peste 1 miliard de dolari în 2014, pentru a-şi menţine motorul de căutare ca funcţie primară în browserul Safari dezvoltat de Apple.
Cu o cotă mare atât pe telefoanele mobile inteligente, dar mai ales pe cea a tabletelor, Apple se află într-o poziţie favorabilă, faţă de Google. Cu atât mai mult cu cât Apple a arătat că poate juca dur, din moment ce a renunţat la Youtube şi la Google Maps.
Practica nu este recentă, iar poziţia dominantă a Google pe segmentul motoarelor de căutare nu mai pare atât de impresionantă. Morgan Stanley a realizat un raport intitulat sugestiv "The Next Google is Google" - "Următorul Google este Google", care a fost preluat de cei de la TechCrunch.com, şi din care reies o serie de alte lucruri interesante.
Primul aspect este acela legat de relaţia dintre Google şi Apple şi care arată că "prietenia" dintre cele două companii a devenit tot mai scumpă de la an la an. În 2009 acordul dintre cei doi giganţi IT a fost doar de 82 de milioane de dolari, doar 10% din suma pe care o va plăti anul acesta, dacă vrea să rămână motorul de căutare numărul 1 pe dispozitivele Apple.
Vânzările Apple au crescut exponenţial în fiecare an, iar "cotizaţia" Google a urmat acelaşi trend. Plus că Apple a cerut mai mult aproape de fiecare dată. În 2010 tariful a fost acelaşi, de 2 dolari pe fiecare unitate de Safari. Dar numărul de device-uri Apple vândute a crescut, iar Google a plătit 170 de milioane de dolari, în anul respectiv.
În 2011 şi 2012 vânzările de iPhone-uri, iPa