Primele unități Sandero exportate din România au ajuns în această lună în Marea britanie. Jurnaliștii de la AutoExpress nu au scăpat ocazia de a analiza vehiculul produs la Mioveni.
„Acum poți cumpăra o mașină nouă la prețul unui sistem audio Bang&Olufsen dintr-un Audi A6. Dacia Sandero este cel mai ieftin model de pe piața britanică”, își încep relatarea ziariștii revistei AutoExpress. Conform acestora, vehiculul românesc costă în Marea Britanie doar 5.995 de lire (6.924 euro), cu 2.100 de lire mai puțin decât cel mai ieftin Volkswagen up!, fiind și cu nu mai puțin de 5.630 de euro mai ieftin decât verisunea de bază a lui Renault Clio, model cu care Sandero „împarte” propulsorul de 1.2 litri și 75 CP alimentat cu benzină.
Dornici să analizeze varianta de bază a lui Sandero, Access, englezii au ajuns la concluzia că „ieftin nu înseamnă neapărat și frumos”. Având culoarea albă, jante din tablă de 15 inci și zonele exterioare din plastic nevopsite, vehiculul testat s-a dovedit a avea „mai degrabă alura unei mici furgonete decât cea a unui supermini elegant. Desigur, există și variante mai scumpe – cu protecțiile din plastic vopsite în culoarea caroseriei și cu jante din aliaj –care arată mult mai inteligent”.
După detalii privind capacitatea rezonabilă a portbagajului de 320 de litri, „cu 44 de litri mai mult decât cel al unui Ford Fiesta” (n.n. – unul dintre cele mai căutate vehicule pe piața britanică), sistemul simplu de rabatare a scaunelor, spațiul „decent” pentru cinci pasageri, imposibilitatea de a regla poziția volanului, sistemul manual de deschidere a geamurilor, lipsa închiderii centralizate și plasticul dur de pe bord, britanicii au decis că Sandero are un propulsor cam zgomotos la orice turație, este submotorizat, are o direcție greoaie și se înclină pe viraje la orice viteză. Cu toate acestea „la acest preț, nu te poți aștepta la o