În vârstă de 125 de ani - împliniţi ieri, Financial Times este cu un an mai bătrân decât The Wall Street Journal, publicaţia cu care-şi împarte elita lumii informaţiilor de business.
Prestigiosul ziar britanic îşi sărbătoreşte un veac şi un sfert de existenţă cu o campanie totală prin care vrea să demonstreze că: "Încă suntem călăuzele businessului mondial" pe calea "prieteniei pentru finanţistul onest şi brokerul respectabil" deschisă în ianuarie 1888.
Drumul a fost deschis când Londra era la apogeul puterii sale - era cel mai mare magazin, cel mai mare cumpărător şi cea mai liberă piaţă, într-un timp în care pieţele financiare creşteau şi se globalizau rapid, dar în care abundau bârfele, speculaţiile şi dezinformările. De atunci Financial Times (FT) şi-a continuat misiunea de prieten al businessului, iar în ultimii 25 de ani a devenit o adevărată organizaţie de talie mondială. În perioada 1997-1998 FT s-a extins rapid în SUA, iar cinci mai târziu a pătruns şi pe piaţa asiatică.
În anul 2000 a apărut şi ediţia FT în limba germană, Financial Times Deutschland, în parteneriat cu firma Gruner Jahr, sediul fiind la Hamburg. După opt ani, FT a vândut participaţia sa - 50% - companiei germane, iar la sfârşitul anului trecut ziarul a încetat să mai fie publicat din cauza pierderilor masive acumulate - 250 milioane euro.
În prezent FT are ediţii diferite pentru Marea Britanie, Europa, Asia, SUA şi Orientul Mijlociu şi o amprentă puternică în jurnalismul online. Astfel, publicaţia a ajuns la aproximativ 2,2 milioane de cititori în fiecare zi în întreaga lume, potrivit datelor PwC. De asemenea, FT are 4,5 milioane de utilizatori înregistraţi şi 285.000 de abonaţi ai ediţiei online. FT Chinese are peste 1,7 milioane de utilizatori înregistraţi.
Ediţiile ziarului se publică în aproximativ 293.000 de copii pe zi. Bătrânul ziar şi-a sărbătorit zi