Un bărbat şi-a dat foc în faţa Agenţiei pentru Şomaj din Nantes. Se afla la capătul perioadei pentru care avea dreptul la indemnizaţie. S-a stropit cu benzină şi a ales să-şi pună capăt zilelor chiar în faţa Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă. Ministrul Muncii, Michel Sapin, a calificat acest act disperat drept "o dramă cutremurătoare".
Aşteptat miercuri seară la Nantes, împreună cu directorul general al Agenţiei pentru Şomaj, ministrul Muncii a adresat printr-un comunicat condoleanţele sale apropiaţilor victimei şi a lăudat agenţii "pentru eforturile pe care le-au făcut, chiar dacă nu au reuşit să evite drama". "Nu putem simţi decât o mare emoţie", a declarat şi premierul Ayrault. El a explicat că în acest caz a fost vorba "de o situaţie precară financiar, dar fără îndoială şi o dramă umană. NU putem fi decât şocaţi".
Înainte de a se sinucide în faţa instituţiei, bărbatul a alertat presa că va face acest gest. A explicat şi că recurge la autoincendiere, în semn de protest că dosarul său a fost respins şi că nu mai putea primi indemnizaţia, deşi susţinea că a muncit suficient pentru acest drept. Direcţia Pôle Emploi a confirmat însă că bărbatul de 43 de ani nu mai avea dreptul. Câştigători şi perdanţi în industria automobilului (Der Spiegel)
O industrie cu două viteze se naşte în cadrul producătorilor auto din Europa. În timp ce mărci germane, precum BMW, Daimler sau Volkswagen au anunţat profituri-record, competitorii, Opel, Peugeot, Renault sau Fiat, luptă pentru supravieţuire.
Cuvântul "sânge" apare destul de des în legătură cu criza din industria auto europeană, în care lucrează circa 12 milioane de oameni. De pildă, directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne, se plânge că producătorul german Volkswagen le face "o baie de sânge" competitorilor, prin reducerile pe care le face. De fapt, cei mai mulţi producători eu