Redobândirea încrederii clienţilor şi a investitorilor este esenţială pentru sistemul bancar din ţara noastră, consideră Răzvan Nan, Senior Manager, Departamentul de consultanţă pentru sectorul bancar, KPMG România. "Băncile trebuie să înveţe din eşecurile din trecut şi să construiască un nou model de afaceri bazat pe relaţia dintre bancă şi clienţi", a declarat domnia sa.
Sectorul bancar din ţara noastră este relativ stabil, rata de adecvare a capitalului menţinându-se la un nivel satisfăcător, în ciuda pierderilor înregistrate în ultimii doi ani, se arată într-un studiu KPMG. Ris-curile au fost contracarate ca urmare a eforturilor pe care instituţiile de credit le-au depus pentru consolidarea solvabilităţii şi stabilizării nivelului provizioanelor şi lichidităţii, precum şi datorită măsurilor pe care Banca Naţională a Româ-niei (BNR) le-a luat cu privire la reglementarea prudenţială, supravegherea şi gestionarea adecvată a acestor riscuri, consideră reprezentanţii companiei. "Băncile româ-neşti au făcut progrese în ultimii ani în ceea ce priveşte restructurarea unor activităţi cheie, cum ar fi administrarea riscurilor şi gestionarea portofoliilor de active neperformante", a afirmat Şerban Toader, Senior Partner, KPMG România.
Majoritatea băncilor din ţara noastră au luat măsuri pentru creşterea eficienţei operaţiunilor interne, 82% dintre ele reducând numărul angajaţilor sau intenţionând să o facă, arată firma de audit şi consultanţă. Măsuri similare au fost adoptate de către instituţiile de credit din Austria şi Ungaria. Reglementările bancare şi managementul riscului sunt considerate cele mai importante arii în care băncile vor investi anul viitor, atât din punctul de vedere al volumului investiţiilor, cât şi al numărului băncilor care vor face aceste investiţii.
În ţara noastră, Polonia, şi Ungaria politica monetară s-a dovedit a fi un factor s