Primarul Nicolae Robu s-a întors de la Iaşi, unde a fost să se plimbe cu tramvaiul reabilitat, cu lecția învățată. Aşa cum a promis, a luat o decizie cu privire la parcul auto al RATT. “Eu sunt convins că opţiunea corectă este să reabilităm tramvaiele pe care le avem. Desigur că vom face o licitaţie, voi face o vizită şi în Bucureşti la RATB. Am înţeles că şi RATB ştie să reabiliteze şi să modernizeze tramvaie. Furnizorul va fi stabilit prin licitaţie publică”. Întrebat din ce bani vrea să repare tramvaiele, edilul-şef a lămurit că “din venituri proprii ale municipalităţii. Doresc să încep anul acesta cu unul şi dacă programele europene vor permite folosirea de fonduri şi pentru aşa ceva, atunci noi vom depinde de proiecte şi pentru reabilitare, şi pentru achiziţie de tramvaie”. Primarul a precizat că nu mai mult de 30 de tramvaie vor intra în reparații.
Robu a rămas cu adevărat impresionat de tramvaiul ieșean, cu care s-a plimbat prin capitala Moldovei. “Arată excelent, absolut ca unul nou! Are toate facilităţile pe care le conţine un tramvai nou, asta însemnând încălzire la fiecare scaun, climatizare, internet wi-fi, instalaţie de sonorizare, şase camere video montate în fiecare vagon, scaune confortabile. Părţile vechi sunt doar şasiul, boghiul şi roţile. Singurul lucru pe care nu îl are dintre facilităţile pe care tramvaiele noi le oferă la ora actuală este intrarea fără trepte”, a explicat Robu. Costul reabilitării unui tramvai poate ajunge la 500.000 de euro, în funcţie de stadiul în care se află la momentul actual.
Primarul Nicolae Robu s-a întors de la Iaşi, unde a fost să se plimbe cu tramvaiul reabilitat, cu lecția învățată. Aşa cum a promis, a luat o decizie cu privire la parcul auto al RATT. “Eu sunt convins că opţiunea corectă este să reabilităm tramvaiele pe care le avem. Desigur că vom face o licitaţie, voi face o vizită şi în B