Valoarea inregistrata pe piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania in cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 a fost cu 10% peste cea din T4 2011, aducand intregul an pe un trend pozitiv marcat de o crestere de 2%.
Vanzarile din T4 2012 au insumat 503 milioane de euro, aproape o treime din valoarea totala acumulata in 2012 – 1,4 miliarde euro, potrivit studiului GfK Temax.
Cresterea vanzarilor de D-SLR-uri
Sectorul foto este cel care a performat cel mai bine in anul 2012. Cu o crestere de aproximativ 11% de la an la an, piata a atins o valoare de 49 milioane euro in 2012, mai arata studiul citat.
Piata camerelor foto digitale este si una dintre pietele cu cea mai mare pondere a campaniilor promotionale. Aceste campanii au marcat sezonalitatea pietei, aducand valoare extra pe piata in T2 si T4 2012.
Vanzarile din T4 au fost cu 25% mai bune decat cele de anul trecut, insumand 16 milioane de euro. Aproape 7 milioane de euro din acesta valoare vine de la segmentul de D-SLR care a inregistrat rate de crestere de doua cifre in T4 2012.
Camerele compacte au avut o performanta mai buna in noiembrie 2012 decat in decembrie 2012, in timp ce pentru D-SLR-uri vanzarile din ambele luni au adus valori similare.
Smartphone-urile au asigurat succesul sectorului telecom
Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut semnificativ, cu 23.7%, in cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insumand 75 milioane de euro.
Chiar daca telefoanele mobile inca domina piata in termeni de volum, acestea pierd teren de la luna la luna. Segmentul aducator de valoare este cel al smartphone-urilor, asigurand succesul pietei de telecom cu o prezenta in toate clasele de pret importante si un portofoliu larg de dispo