Vânzările pe internet, extinderea reţelei de farmacii, inclusiv în mediul rural, şi diversificarea gamei de produse sunt trei dintre priorităţile grupului farmaceutic Remedia pentru următorii doi ani. Compania listată la BVB şi-a făcut publice rezultatele financiare pe 2012 şi totodată a anunţat direcţiile de dezvoltare pe termen mediu.
Anul trecut, Farmaceutica Remedia (RMAH) a lansat o platformă de comerţ online, complementară farmaciilor din reţeaua fizică. Remedia are 72 de farmacii, care au generat 40% din vânzările totale ale grupului din 2012, cifrate la 53 de milioane de euro. Online-ul reprezintă o mică parte din cifra de afaceri, însă rata de creştere a acestui segment este îmbucurătoare. ”În ultimele patru luni, vânzările pe internet s-au dublat de la lună la lună”, spune Valentin-Norbert Ţăruş, acţionarul majoritar al grupului. Vânzarea de medicamente (ca orice formă de retail) nu face excepţie de la principiul ultracunoscut ”online-ul este viitorul”.
În România, legislaţia nu permite comercializarea online a medicamentelor cu prescripţie (Rx), astfel că, pe internet, compania nu poate vinde medicamente înregistrate la ANM (Agenţia Naţională a Medicamentului), ci doar dermatocosmetice, OTC- uri (medicamente eliberate fără reţetă medicală) sau suplimente alimentare.
”Încercăm să diversificăm atât reţeaua de distribuţie, cât şi gama de produse, în condiţiile în care marjele Rx-urilor se află pe un trend de scădere”, spune Robert Peloiu, directorul general al grupului. În acelaşi timp, non-medicamentele, comercializate şi online, au două caracteristici ce îi avantajează pe vânzători: se achită cash (în condiţiile în care deconturile CNAS pentru medicamente compensate şi gratuite se fac după 300 de zile) şi marjele sunt mai mari.
Anul trecut, medicamentele Rx vândute în farmacii au atins valoarea de 2,23 miliarde de lei, în creştere cu