Înfiripate în lumina enigmatică a laboratorului foto, imaginile lui Damian Diaconescu se ivesc şi se sting lent ca într-un fel de procesiune sacră. Originalitatea absolută a tehnicilor de modelare argentică a formelor, conferă o inedită dimensiune plastică lucrărilor sale, o fascinantă sugestie de simplitate arhaică, insinuându-se delicat sub forma unor umbre fragile, drept replici pline de farmec, citate parcă din firavele începuturi ale fotografiei lui Niecephore Niepce sau chiar din universul diafan al lui Edgar Degas, sau din boema plină de farmec a litografiilor lui Toulouse Lautrec. Puteţi pătrunde în acest fermecător univers vizitând expoziţia ”Mărturii argentice” deschisă la Calpe Gallery între 19 februarie – 9 martie. Vernisajul expoziţiei va avea loc marţi 19 februarie ora 18.00.
”Fotografiile lui Damian Diaconescu prezentate în expoziția de față au o particularitate aparte nu numai prin aspectul lor tehnologic, care constitue în fapt un brevet de aplicație foto-chimică absolut original, prin care autorul obține imagini unicat, consolidând astfel valoarea lor artistică (cu atât mai mult, dacă avem în vedere fenomenul simptomatic al „clonării” copy-paste, și al stereotipiilor de orice natură), cât mai ales prin profunzimea conceptului în sine. Damian recurge la un fel de distrucție a imaginii, distrucție ce nu este la nivel estetic, altceva decât un tip de deconstrucție, în sensul în care Jacques Derrida consideră că : ...”e preferabil să luăm termenul deconstrucţie nu în sensul de a distruge ceva, de a desface, de a nimici, ci în acela de a analiza structurile sedimentate, care formează elementul discursiv al propriei noastre gândiri”, spune regizorul Gheorghe Şfaițer, lector universitar la Facultatea de Arte şi Design din Timișoara.
În acest sens deconstrucția lui Damian Diaconescu, provoacă printr-un fel de instaurare erozivă a timpului as