Cu un numar important de apeluri false sau care nu privesc cazuri vitale se confrunta in fiecare zi dispecerii Serviciului Unic de Urgenta 112 Maramures. Reprezentantii serviciului sustin ca doar 30% din totalul apelurilor primite se dovedesc reale. Cu toate acestea, seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale Maramures, Marin Bancos, a precizat ca de la un an la altul situatia s-a imbunatatit, pentru ca oamenii au constientizat importanta numarului unic. In 2004, cand 112 a devenit operational in Maramures, procentul apelurilor reale era de doar 2-3%.
“In anul 2012 numarul apelurilor fara obiect si al celor injurioase a continuat sa scada considerabil, atat ca pondere in totalul apelurilor primite, cat si ca numar. Daca in urma cu cativa ani la 112 doar 10% sau mai putin dintre apeluri erau reale, se observa ca in momentul de fata acest procent a crescut simtitor. Astfel, in 2012, procentul apelurilor reale, deci finalizate a fost de aproape 30% ”, a declarant, pentru eMaramures, Marin Bancos, seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) Maramures.
Potrivit statisticii, totalul apeluri inregistrate anul trecut la nivelul judetului a fost de 343.670, insa dintre acestea doar 100.000 de apeluri au fost reale . Maramuresenilor li s-a garantat insa ca niciodata cand vor suna la 112 nu vor auzi ton de ocupat.
“Ceea ce e important este ca atunci cand sunati la 112 niciodata nu o sa sune ocupat. Se asteapta cateva secunde. Preluarea cazului dumneavoastra si directionarea spre o agentie de urgenta care trebuie sa intervina se face in maxim 30 de secunde . Acesta este intervalul de timp in care dumneavoastra ajungeti sa discutati cu cei care trebuie sa intervina”, a explicat Marin Bancos.
Apelurile false sunt initiate indeosebi de copii, tineri si persoane cu afectiuni psihice si in mare parte sunt de pe cartele pre pa