Președintele Curții de Apel Târgu-Mureș, judecătorul Florin Dima, a afirmat astăzi, într-o conferință de presă, că pregătirile pentru intrarea în vigoare a noului Cod de Procedură Civilă începând cu data de 15 februarie 2013 s-a realizat pe ultima sută de metri, sistemul informatic pentru implementarea acestuia fiind instalat abia aseară, cauza fiind primirea cu întârziere a softurilor de la Ministerul Justiției. „Cu foarte mare greutate s-a implementat Codul de Procedură Civilă. Vă pot spune că softul, programul care este utilizat de instanța de judecată, ECRIS a fost instalat aseară, la ora 11, pentru că abia atunci a fost trimis de Ministerul Justiției. Începând cu 15 februarie, pentru cauzele nou înregistrate după această dată se aplică această dispoziție”, a declarat Florin Dima.
Protocolul cu Poșta și plicurile buclucașe
Potrivit acestuia, din cauza comunicării deficitare de la nivelul Ministerului Justiției, Curtea de Apel a achiziționat 1.000 de plicuri care ulterior s-au dovedit a fi necorespunzătoare dar care vor fi, totuși, folosite până la lichidarea stocului. „Din păcate, și aici a fost o mare problemă pentru că protocolul încheiat între Ministerul Justiției cu Poșta ne-a fost comunicat destul de târziu și achiziționarea unor astfel de plicuri presupune totuși câteva demersuri făcute. În fine, noi am reușit să le facem”, a precizat Florin Dima.
Lege publicată pe ultima sută de metri
De asemenea, o altă nemulțumire a magistraților Curții de Apel Târgu-Mureș vizează întârzierea cu care legea privind degravarea instanțelor de judecată a fost publicată în Monitorul Oficial, cu doar trei zile înainte de intrarea în vigoare a Codului de Procedură Civilă. “În mod normal ar trebui să existe un dialog permanent între instanţe, CSM şi Ministerul Justiţiei pentru a asigura punerea în aplicare a Codului. Din păcate, pregătirea a fost destul