Ministerul Educaţiei propune creşterea numărului de ore de sport în învăţământul primar, pe lângă cele două ore la “Educaţie fizică” fiind prevăzute la clasele pregătitoare, întâi şi a II-a alte două ore la “Muzică şi mişcare”, iar la clasele a III-a şi a IV-a, o oră la “Joc şi mişcare”.
Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică proiectul Planului cadru pentru învăţământul primar prin care propune creşterea numărului de ore prevăzut pentru activităţile care urmăresc stimularea dezvoltării fizice armonioase a elevilor, respectiv educaţie fizică şi muzică.
O noutate a proiectului de Plan-cadru pentru învăţământul primar este numărul de ore prevăzut pentru activităţile care urmăresc stimularea dezvoltării fizice armonioase.
“Creşterea numărului de ore de educaţie fizică reflectă importanţa care trebuie acordată sănătăţii şi dezvoltării fizice armonioase a tinerei generaţii, tot mai preocupată de tehnologia digitală, în detrimentul sportului şi mişcării în aer liber. Această importanţă este subliniată şi de Legea Educaţiei Naţionale, în special pentru segmentul de educaţie timpurie şi pentru clasa pregătitoare”, se precizează în documentul pus în dezbatere publică, prezentat de Mediafax.
Astfel, pentru ciclul primar, orele destinate stimulării motricităţii sunt repartizate astfel: două ore la disciplina “Educaţie fizică” şi alte două ore la disciplina “Muzică şi mişcare” pentru elevii din clasele pregătitoare, întâi şi a II-a şi două ore la disciplina “Educaţie fizică” şi o oră la disciplina “Joc şi mişcare”, pentru elevii claselor a III-a şi a IV-a.
Potrivit iniţiatorilor proiectului, construcţia Planului-cadru pentru învăţământul primar are în vedere realizarea dezideratelor profilului de formare al copilului care finalizează ciclul primar, profil determinat de domeniile de competenţe-cheie specificate în articolul 68 din Legea