Posta Romana organizeaza la sfarsitul lunii martie o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a 607 masini noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro (fara TVA), conform unui anunt publicat in aceasta saptamana in SEAP. De ce? Conducerea Postei a comunicat catre HotNews.ro ca urgenta este data de faptul ca la sfarsitul lunii martie anul acesta expira un contract de leasing operational incheiat in 2008 cu Porsche Mobility si va fi obligata sa returneze in etape toate cele 727 masini inchiriate, si care reprezinta cea mai mare parte a parcului auto operational.
Licitatia publicata pe 13 februarie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) nu contine in documentatia de atribuire motivatia pentru care Posta Romana vrea sa cumpere aceste masini.
HotNews.ro a solicitat vineri Postei Romane sa ofere aceste explicatii, iar raspunsul a fost de-a dreptul surprinzator. Practic, incepand cu luna aprilie din acest an Posta este nevoita sa returneze, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, peste 90% din flota auto operationala.
Redam mai jos explicatiile oferite deDan Dumitrescu, Sef Birou Relatii Publice in Posta Romana:
"La finele anului 2008, Posta Romana a atribuit Porsche Mobility, in urma unei licitatii, un contract de finantare in leasing operational a unui numar de 613 autoutilitare de tip furgon si autosasiu si 114 autoturisme.
Contractul a fost incheiat pentru suma de 78,02 milioane de lei, fara TVA (circa 20 de milioane de euro), pentru o perioada de patru ani. Prin acel contract, CNPR isi asigura flota auto pentru perioada 2009-2013.
In principiu, contractele de leasing operational ofera, contra cost, oportunitatea externalizarii serviciilor de mentenanta si a gestionarii costurilor legate de administrar